סוד הריפוי שבגרגור: למה חתולים מגרגרים ואיך זה משפר את הבריאות שלכם?

 

אם אתם מגדלים חתול, אתם כבר יודעים שהגרגור שלו הוא הדבר הכי נעים בעולם. האם ידעתם שלגרגור הזה יש השפעות מרפאות על החתול ועליכם? המחקר פורץ הדרך על גרגורי חתולים שידהים אתכם!

השאלה מדוע חתולים מגרגרים הטרידה רבים מחוקרי החיות מאז ומעולם. עד לאחרונה, הגרגור נחשב כגרגור לשם הנאה בלבד. שאלות החלו לצוץ בעקבות הגילוי שנמרים מגרגרים בטבע גם במקרי השרדות קיצוניים ואפילו חתולי בית מגרגרים במצבי לחץ. המשמעות היא שלגרגור יש תפקיד אחר.  מחקרים שונים בדקו השערות לכך שהגרגור הוא אמצעי תקשורת בין האם לגוריה, אך התקשו להסביר כיצד גורים של חיות אחרות מתקשרים עם אימם ללא עזרת הגרגור. 

במקביל, מחקרים שבדקו רטט בתדרים שונים על חיות  נדהמו לגלות שיפור משמעותי בהחלמת עצמות שבורות,  והתחדשות תאים בתדרים של עד 50 הרץ והקלה על כאבים בתדרים שבין 50-150 הרץ. מחקר פיני מ 2009 גילה כי לתדרים אלה השפעות דומות על בני אדם. ואז הנקודות החלו להתחבר: במכון למחקר תקשורת של בע“ח בצפון קרוליינה חוקרים את הקשר בין צלילים המופקים ע“י בע“ח לבין התנהגותם. החוקרת אליזבת פון-מנטאלר ערכה מחקר  בביו-אקוסטיקה ותוצאות המדידות הראו כי תדירות גרגור החתול הינה בין 25-150 הרץ.

המשמעות היא שהחתול מגרגר כאמצעי למניעת מחלות, הקלה על כאבים וזירוז החלמתו מפציעה. כנראה שאבותיהם הקדמונים של חתולי הבית גרגרו לעצמם מעין רטט פנימי לשיקום פציעות והרגעת השרירים לאחר יום ציד מפרך. בכל מקרה, הגרגור הוכח כאמצעי מעולה להשרדות: ממצאי המחקר של פון-מנטלר מראים כי החתול מגרגר בתדר נמוך (עד 50 הרץ) לחיזוק/איחוי עצמות והאצת רקמות חיבור, מקל על כאביו בתדרים מעט גבוהים יותר (עד 150 הרץ). תדר 100 הרץ מסייע לקוצר נשימה ואילו תדר 120 הרץ מסייע לחתול באיחוי הגידים.  אולי זה ההסבר מדוע חתולים חווים הרבה פחות סיבוכים לאחר סירוסים בהשוואה לכלבים, או את העובדה שחתולים כמעט לא סובלים מדלקות מפרקים. יכולת הטיפול העצמית הזאת הופכת את החתולים לחיות מופלאות עוד יותר ממה שחשבנו.

לאנרגיה הזאת יש השפעה חיובית גם על אנשים (ובעלי חיים) ששוהים במחיצת חתולים:

משרה רוגע ומפחית לחץ וכאב: הגרגור מפחית את יצור הורמוני הלחץ בגופנו ומשחרר אנדורפינים המשדרים לנו תחושה נעימה. בנוסף, רטט בתדרים אלה מעודד את הגוף לשחרר אנדורפינים, המשמשים כמשככי כאבים טבעיים ומקלים על תהליך ההחלמה.

הורדת לחץ דם.

החלמה מזורזת של  שברים בעצמות (כ-30% יותר מהר)

הסיכון של בעלי חתולים ללקות באירוע לבבי נמוך ב 40% מאנשים אחרים. (קשור ישירות לעובדה שהגרגור מפחית לחץ ומוריד את רמות לחץ הדם)

מזרז ריפוי של רקמות שרירים פגועות או גידים קרועים.

מונע דלקות: בחלקו הגבוה יותר של טווח תדרים זה, הרטט מעודד את המנגנון האנטי דלקתי הטבעי של הגוף ומקל על נפיחות ועל כאבים במפרקים.  

מסתבר ששווה להחזיק חתול קרוב אליכם. אם יש לכם אנשים קשישים או נוטים לחלות במשפחה, החתולים יהוו להם בני לוויה נפלאים מאחר והם נוטים לישון כ-16 שעות מהיממה, ולגרגורים תהיה השפעה מטיבה ללא ספק על מצבם הפיזי והנפשי. עוד סיבה נהדרת לאמץ חתול!

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

'

'

מגוון אפשרויות תשלום בקופה

  • תשלום באשראי
  • תשלוםבטלפון
  • Google Pay
  • Apple Pay
  • תשלום ב- bit - אנו נשלח אלייך פרטים להעברה
  • תשלום ב- PayBox - אנו נשלח אלייך פרטים להעברה
דלג לתוכן מרכזי