איך להחליף מזון לכלב

איך להחליף אוכל לכלב

אז איך באמת עושים את זה?

לא פעם במהלך חייו של הכלב עולה הצורך להחליף את מזונו. מצד אחד, לא מדובר במשימה מורכבת השמורה לידענים מדופלמים, ומצד שני – חשוב לבצע את ההחלפה בצורה נכונה. חשבו על כך בעצמכם: האם הייתם מעבירים את כל המשפחה בבת אחת מתזונה ים תיכונית לסקנדינבית? או אולי הייתם עושים זאת בהדרגה ומתוך תשומת לב לצרכים של כל אחד ואחת – ילדים ומבוגרים?

אכן, לעיתים פונים אלינו לקוחות ושואלים אם אפשר להחליף מזון יבש בבת אחת לכלב, והתשובה היא שלילית. כמובן שניתן להחליף את המזון ולעיתים הדבר נדרש כפי שנסביר בהמשך, אך מי שעושה זאת בבת אחת מסכן את כלבו בבעיות עיכול, השמנה, פרווה ועוד. אז בואו נראה איך להחליף מזון לכלב.

אין לאן למהר

כלבים, ממש כמו בני אדם, צריכים זמן להתרגל למזונות חדשים. לא מדובר רק בטעמו של המזון החדש (למרות שבהחלט כדאי לשים לב כיצד הכלב מגיב למזון), אלא גם במרכיבים. מערכת העיכול של הכלב התרגלה לפרק רכיבים שונים שהיו במזון שנתתם לו עד כה, בין אם היה מבוסס יותר על עוף, דגים, תפוחי אדמה, חיטה וכדומה. כאשר אתם מחליפים את מזונו הרי שייכנסו אל מערכת העיכול רכיבים חדשים, ולוקח לה זמן להתרגל אליהם ולהגיע לקצב פירוק טוב המאפשר לספוג את החומרים החיוניים לגוף.

בדיוק מסיבה זו, החלפת מזון לכלב צריכה להיעשות באופן הדרגתי, כאשר בדרך כלל מומלץ על תקופה שבין שבוע לעשרה ימים. בתקופה זו משלבים בין המזון הישן והחדש, כאשר בהדרגה עולה הכמות היחסית של המזון החדש.  את המזון יש להחליף באופן מדורג כך: יומיים ראשונים- רבע מזון חדש שלושת רבע מזון ישן, יומיים חצי חצי, יומיים שלושת רבע מזון חדש רבע מזון ישן. רק לאחר מכן לתת רק מהמזון החדש. זוהי גם תקופה של בחינה וחשוב לשים לב אל הכלב שלכם במהלכה, למשל אם מצב רוחו השתפר או נעשה שפוף, אם הוא ממתין כרגיל לשעת ההאכלה, האם נוצרו דלקות או פריחות בעור ובאוזניים, האם יש בעיה בפרווה, וכן הלאה.

לאיזה מזון להחליף

החלפת מזון לכלב יכולה להיות עקב סיבות רבות, והדבר משפיע באופן ישיר על סוג המזון החדש שצריך לקנות. כך למשל, אם מדובר בגור שכבר הגיע לגיל עשרה חודשים עד שנה וחצי (כתלות בגזע שלו), הרי שיש לעבור לתזונת כלבים בוגרים, ובהמשך – אם הכלב הגיע לגיל שבע שנים כבר כדאי לשקול להעביר אותו למזון סיניור. בנוסף, יש אנשים שרוצים להחליף את המזון מפני שהבינו שמה שנתנו עד כה לכלב אינו מספיק איכותי, ובמקרה זה חשוב לשים לב שכמות המזון החדש לא תגרום להשמנה (לרוב יש לתת כמות פחותה מהמזון הישן בהתאם לשיעור המרכיבים).

מעבר לכך, יש עוד סיבות רבות להחלפת סוג מזון לכלב כגון בעיות בריאות, תגובה אלרגית, ניתוח, משקל עודף, הנקה או הריון של כלבה וכדומה. המעוניינים בהכוונה מקצועית ובסיוע בבחירת המוצר המתאים ביותר מוזמנים לפנות אל likeah בטלפון 09-7718700.

לייקה מזון לכלבים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

'

'

מגוון אפשרויות תשלום בקופה

  • תשלום באשראי
  • תשלוםבטלפון
  • Google Pay
  • Apple Pay
  • תשלום ב- bit - אנו נשלח אלייך פרטים להעברה
  • תשלום ב- PayBox - אנו נשלח אלייך פרטים להעברה
דלג לתוכן מרכזי